top of page

איך להתנהל מול הרופא שלי


לקיים שיחה פרודוקטיבית עם הרופא שלך זה לא תמיד קל.

אם רופא המשפחה שלך לא מוכן להבין, להקשיב ולעבוד איתך אני ממליצה למצוא רופא ראומטולוג מכובד.

אני התחלתי אצל רופא המשפחה שלי כי לא הבנתי מה גרם לכל הסימפטומים שחוותי.

במשך שנה היא ניסתה כל מיני בדיקות ותרופות שונות עד שלבסוף היא שלחה אותי לראומטולוג.

בפגישה הראשונה שלנו הוא רשם הרבה הערות, שאל שאלות ממש טובות וביצע בדיקה של נקודות רגישות. 11 מתוך 18 נקודות כאבו לי כאינדיקציה לפיברומיאלגיה. בסוף הפגישה הייתי מאובחנת והרגשתי מובנת ושממש הקשיבו לי בפעם הראשונה מזה שנים.

את צריכה להיות עורכת הדין של הבריאות שלך. תישאלי שאלות טובות , תביאי רשימה של סימפטומים והחומרה שלהם, קחי הערות טובות (תבקשי להקליט את השיחה בסמארטפון או שתביאי מישהו איתך שירשום הערות) ותהיה פתוחה לנסות את מה שהדוקטור ממליץ.

למעשה אני ממליצה לך לנהל יומן בריאות מתמשך שאת יכולה להביא לפגישות שלך. אף פעם אל תצמצמי מהסימפטומים שלך או מההשפעה שיש להם על חיי היום יום שלך. תהיה כנה לגמרי הרופא שלך לא קורא מחשבות. אם את לא מבינה משהו שנאמר, תבקשי הסבר.

שאלות שיש להתכונן אליהן
  • איפה הכאב? תהיה ספציפית ככל האפשר

  • מתי את חווה את הכאב? שוב תהיה ספציפית לגבי הזמן ביום, פעילויות שאת עושה האם זה מושפע ממזג אוויר וכו'.

  • איזה סוג של כאב את מרגישה? האם זה בוער, דוקר, דואב, קבוע או במקטעים.

  • בסולם של 1-10 עד כמה חמור הכאב? אל תגזימי רובנו בין 6-4 רוב הזמן

האם הכאב משפיע על החיים שלך? פה הרשימה או היומן הופך להיות שימושי. האם את לא מסוגל לעמוד או לשבת הרבה זמן? האם הכאב והעייפות משאירים אותך במיטה? האם את לא מסוגלת להחזיק עבודה בגלל הכאב? עייפות ובעיות ריכוז? תהיי כנה ואל תייפי את הדברים, אם עשית את כל מה שאפשר מצידך על מנת להסביר בבירור ובדיוק את הכאב שלך ונראה שהרופא עדין לא מבין או לא מוכן לטפל בכאב שלך באופן הולם, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא למצוא רופא אחר.

העובדה היא שאת לא יכולה להכריח מישהו להבין או להיות רחום. לצערי יכולה להיות תקופה של ניסוי וטעיה לפני שתמצאי את הרופא הנכון שיטפל בכאב שלך ולעולם לא לוותר כי הם נמצאים שם. כמו שאמרתי מקודם. את צריכה להיות עורכת הדין של עצמך ושל הבריאות שלך!

Featured Posts

פוסטים אחרונים

ארכיון

חיפוש לפי תגיות

עקבו אחרינו

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page