top of page

פיברומיאלגיה וקנאביס

כל מה שצריך לדעת ולא העזתם לשאול או שהרופא לא העיז להגיד לכם בשביל לקבל קנאביס רפואי לפיברומיאלגיה.

ברוב המקרים, משרד הבריאות דורש לפחות שנה של אבחון (לא מחייב בכלל!!) ומיצוי של לפחות 5 תרופות נרקוטיות (סימבלטה, טארמדקס, ליריקה, ארקוקסיה, אלטרולט וכדומה).

במידה ועברתם את זה דעו את זכויותיכם:

  1. ראומטולוגים יכולים להגיש על פיברומיאלגיה, נוירולוגים יכולים להגיש על פולינוירופתיה (לדרוש לעשות ביופסיה של סיבי העצב הדקים מהנוירולוג, עושים את הבדיקה בבית חולים וולפסון או בית חולים תל השומר). אורטופדים יכולים להגיש על כאב כרוני עקב פריצת דיסק או בעיות אורטופדיות אחרות. מרפאת כאב \ רופא כאב – יכולים להגיש על כאב כרוני.

  2. בקש מרופא המשפחה שלכם מכתב בו הוא כותב איזה כדורים וטיפולים לקחת ועשית עד היום ומאיזה תופעות לוואי סבלת מהכדורים. אם יכול להוסיף שהוא ממליץ על תחילת טיפול בקנאביס רפואי, אחלה אם לא, לא חייב.

  3. רופאים מומחים לפעמים מתרצים שאינם יכולים למלא את הטופס כי אין להם הרשאה או בלה בלה בלה, אפשר ורצוי להוריד את סרגל הכלים של משרד הבריאות אל הלפטופ הפרטי שלכם ולהגיע איתו לרופא, ומשם תמלאו את הטופס ביחד.

  4. קבעו תור לפסיכיאטר של הקופה - כדי לקבל חוות דעת בלבד!! לא המלצה אלא חוות דעת!! תאמרו שאתם בתהליך להוצאת קנאביס רפואי מראמטולוג ולפי נוהל 106 של משרד הבריאות אתם צריכים גם להגיש חוות דעת (בלבד)!!! מפסיכיאטר שאומר שאתם כשירים מבחינה נפשית לקבל קאנביס רפואי כטיפול.

  5. הוציאו את רשימת התרופות שקיבלתם\מקבלים בשנה שנתיים האחרונות מקופת החולים או מהאתר של הקופה באינטרנט. ** עם כל המסמכים הללו תגיעו לרופא המומחה (ראומטולוג או נוירולוג או אורטופד או רופא כאב) ו:

  6. תדרשו ממנו בצורה נעימה שימלא המלצה לקנאביס רפואי! עקשנות!!!!!!!!!! תתעקשו! במידה ואחרי הכול הרופא מסכים לתת רק המלצה במכתב הסיכום זה גם טוב! ( המשך בסעיף הבא).

  7. חשוב לדעת - רופא משפחה גם יכול למלא את הבקשה לקנאביס במידה ויש לו מכתבים תומכים נוספים מרופאים מומחים נוספים.

  8. בהצלחה רבה עם המון מחשבות חיוביות.

  9. במידה והרופא צריך עזרה למלא את הטופס \ לא מסתדר במילוי הטופס, אתם מוזמנים ליצור קשר איתי – נטע קובלסקי – 052-2513967 ואגיע לעזור לרופא למלא את הטופס בצורה פרונטלית או בטלפון.

בנוסף!!!!

במידה ואת/ה מקבלים 3 תרופות נרקוטיות/אופיטיות-מינימום שנה, יש באפשרותכם לגשת לרופא המשפחה ולבקש ממנו המלצה בכתב, בה הוא רושם שהוא ממליץ על טיפול בקנאביס על מנת להוריד את מינוני התרופות וההתמכרות אליהם.

את מכתב זה בצירוף מכתב אישי המסביר איזה כדורים אתם מקבלים, תופעות הלוואי המצורפות וההרגשה הכללית שלכם אורח חייכם וכדומה, בנוסף לכל האישורים הרפואים העדכניים של השנה האחרונה המסבירים על האבחנות ומצבכם הרפואי, ולשלוח את כל זה ליק"ר מפקס קופת החולים!!! או במייל ולהתקשר באותו הרגע לוודא שהם קיבלו את המסמכים.

להתקשר באותו הרגע ולומר ששלחתם פקס מקופת החולים, רוצים לוודא שהגיע, ויאללה לקוות לטוב!!!!

במקרה של סירוב!

התקשרו ליחידה לקנאביס ובררו מה סיבת הדחייה ותדרשו לקבל אותו בפקס או במייל.

לאחר מכן במידה והסיבה "לא ריאלית" זאת אומרת:

  • נדחתה בגלל חוסר מסמכים (למרות שיש)

  • חוסר מיצוי תרופות (למרות שיש)

  • פיברומיאלגיה אינה בהתוויות לקנאביס רפואי.

מה שצריך לעשות זה:

  • להתקשר ללשכת שר הבריאות, לדבר עם אחת המזכירות ולהתלונן בפניה על המצב, גם אם היא אומרת שהם לא מתעסקים בקנאביס, יש להתעקש עד שהיא משתכנעת ומבקשת שתעבירו לה בפקס את הטפסים הרפואיים שלכם בצירוף של מכתב אישי קצר המסביר את מצבכם.

  • אותו הדבר לפניות הציבור של משרד הבריאות.

  • לאחד מהעוזרים של ליצמן, שר הבריאות!

  • ולמבקר המדינה!

לאחר שעשיתם את כל זה. התקשרו והזמינו תור או שלחו מייל או תתקשרו לדוקטור המטפל בכם ובקשו ממנו שימלא טופס ערר!!

להתקשר לוודא כל כמה ימים מה קורה במשרד הבריאות... להיות עם יד על הדופק! "להציק" כמו שהם מציקים לנו!!

טופס בקשה לקנאביס רפואי + פרטי התקשרות עם היחידה לקנאביס:

טופס ערר:

Featured Posts

פוסטים אחרונים

ארכיון

חיפוש לפי תגיות

עקבו אחרינו

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page